fredag 24 februari 2012

Föräldraledig!

Ja, nu är jag det!
Så skönt att inte längre vara sjukskriven. Ush för det. Så mycket problem. Är bitter på min läkare som inte har gjort sitt jobb vilket gör att jag eventuellt inte får de pengar jag har rätt till. 3 månaders sjukpenning... Superkul. Nej. Har ringt till min läkare flera gånger. Försäkringskassan har skickat brev till honom (kopior till mig) med påminnelser och ändå händer inget. Det är ju verkligen roligt när man själv inte kan göra mer utan det ligger i hans händer.
Det blir till att byta läkare och klaga klaga klaga. Ska det behöva vara så?
Tänker på de som är sjukskrivna för sånt där man inte orkar ringa och tjata varenda dag. De som kanske är deprimerade, utbrända eller liknande. Det blir ju inte direkt bättre...

Blä... Kände bara för att spy ut lite bitterhet och hoppas att jag kan lägga det bakom mig nu. Ett avslutat kapitel och får jag några pengar från försäkringskassan så blir jag glatt överraskad.

1 kommentar:

  1. Ja, det är trist! Hoppas att det löser sig för er. Vi råkade ju ut för samma sak, men det var "bara" 1 månads sjukpenning som vi inte fick. Säg till om vi kan hjälpa till på något sätt!

    Det ska bli kul att se er lilla bebis så småningom, de är ju så söta. Och de växer upp så fort! Juni är ju inte bebis längre, nu kan hon dansa själv... :-)

    SvaraRadera