onsdag 1 februari 2012

Tacka vet jag sockerchock!

Unnar mig lite lyx en helt vanlig onsdagskväll som denna. Det är jag värd!

Förra natten fylldes av dramatik när jag väcktes 02:18 av att brandlarmet gick. Eftersom Andreas var iväg på jobb var jag själv och kastade mig förvirrad upp ur sängen. Första tanken var: onej, nu väcker jag grannarna.
Fick ner brandlarmet och i panik försökte jag få ut batterierna som satt stenhård, jag lyckades inte. Slängde larmet i sängen, knölade täcket över och sen satte jag mig på täcket.
Men hjälp, tänk om det brinner kommer jag på.

För att göra en lång historia lite kortare så ringde jag och väckte Andreas, lyckades tillslut få ut batterierna sätta in dem igen så batteriet blev överhettat så det luktade bränd plast (från larmet så klart), ringde 112 och lyckades tillslut somna om vid 05:00...
Fast inget egentligen hade hänt från första början förutom att ett mycket irriterande och uppskrämmande falskt alarm tjöt livet ur mig...

Inte ok! Så, nu unnar jag mig lite lyx innan sängdax:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar