lördag 10 mars 2012

Detta är dagen, detta är dagen som..

..ingen unge verkar vilja komma på!
Ja, än är ju dagen inte slut så vi ska väl inte ropa hej än. Men idag är i alla fall datumet vi fått som "beräknad födsel".
Det är ju mello-final ikväll och den vill vi ju se i lugn och ro;)
Sen kan den få komma! Hehe.
Har tröttnat lite på dessa ständiga förvärkar som busar men annars trivs jag ganska bra i detta tillstånd. Rätt så bekvämt att ungen ligger tryggt där inne. Ska njuta av det för förr eller senare kommer den ju ut och det är klart man förmodligen kommer tycka det är helt fantastiskt men sömnlösa nätter, såriga tuttar och sjuttioelva andra besvär kan man ju klara sig utan ett tag till.
Men eftersom jag hade tänkt börja mitt liv igen i april med några inbokade appointments så skulle det ju vara bra om man hann vänja sig en aning vid att ha parasiten på utsidan av kroppen. Och förhoppningsvis får Andreas möjligheten att hoppa på nåt passande projekt då. Alltid trevligt när han är hemma men desto trevligare när pengarna rullar in. Oh no, you didn't! Hehe...

Apropå pengar så bara måste jag ju meddela min chock över samtalet från försäkringskassan då det visade sig att allt hade blivit godkänt och att jag dessutom hade haft pengarna på kontot i några dagar utan att märka något.
Det hjälpte alltså att ringa och vara tjatmoster till läkaren så han fick tummen ur röven och skickade in mina papper. En stor tung sten blev till ett moln och blåstes bort. Ahhh. Ljuvligt! Gud hör bön helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar