måndag 16 juli 2012

Mishmash

Det finns en liten dröm hos mig om att bo på landet. Det har jag skrivit förut.
Jag vill ha en ljus inredning av gamla möbler, trasmattor, virkade dukar och korsstygnstavlor. Förutom det lilla jag eller nån släkting gjort själv ska det mesta vara inropat på auktion eller köpt på nån loppis/antikhandel längs gamla E4an. Allt med sin historia och/eller charm. Och självklart får det inte inhandlas utan att vara ett riktigt kap!
Men när jag drömmer mig bort till den stugan blir det snart kväll och mörkt ute och då kryper det snart fram inbrottstjuvar ur snåren och drömmer blir mindre lockande. Jag vet. Superdumt!
Lägger till två dobbermannar i drömmen och drömmer vidare.
Sen är det ju så att min man inte riktigt delar denna dröm med mig... Aja, jag ska sakta med säkert plantera den i hans skalle! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar