torsdag 1 november 2012

November och snart är det jul!

Julen är allt för underbar!

Det där med julstress har jag aldrig förstått mig på. Om julen bara är så sketans stressig så är det dags att tänka om.
Julen ska vara trevlig. Där med basta!

Kanske för att jag älskar att handla/göra julklappar, baka/koka julgodis, dricka glögg, och icke att förglömma: slå in julklapparna!

Det är så mysigt att pynta och hemma hos oss kommer julgranen in tidigt i december. (Sen kan den få åka ut rätt tidigt också...)

Förra året fick jag stränga order av min barnmorska att här sätts inga julgardiner upp! Du ska sitta still i soffan och titta på när magen jäser.

Men i år minsann, David hamnar i bärsjalen om han vägrar krypa runt mina fötter och jag ska hinna både koka godis, göra julklappar och pynta för fulla muggar.
Men skulle det mot förmodan kännas för stressigt så är det väl ingen som drar av mig naglarna för att jag hoppar över något.

Nä, GOD jul på er allihop när den väl kommer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar