söndag 10 april 2011

Idag har hunnits med mycket!

Har haft babyshower för Frida idag! Riktigt gemytligt och hon blev verkligen överraskad!
Men jag ska skriva mer om det senare... Glömde kameran hemma hos Karolina..! Typiskt mig... Så när jag får tillbaka den ska jag skriva om allt:)

När jag kom hem tog jag tag i våra fula köksstolar i furu... De ska bytas ut, alternativt målas om när vi får pengar/tid över. Men... på ikea-rean så inköptes en bit tyg och nu har stolarna fått en liten make-over. Måste säga att de var gräsliga innan. Så när ikea-tyget var så billigt fick det bli det eftersom jag inte lyckas hitta nåt bättre.

I alla fall... Så här gör jag! (Om du klickar på bilderna blir de större...)


Om man viker in kanterna och sen häftar fast med häftpistol behöver man inte sy någonting, det håller! Jag lovar.
Vik hörnen som du viker paket. Häfta hellre för mycket än för lite. Dra inte tyget så det blir spänt, bara så det blir jämnt. Annars kan det bli fult fult fult och ojämnt.

Resultatet:

Nu är det filmtajm. Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar