lördag 5 november 2011

I'm so crafty



Jo, men visst! Men i övrigt känner jag mig inte så väldans crafty som jag skulle vilja vara.
Dock en lördagsförmiddag som denna sprudlar inspirationen och det ena projektet efter det andra planeras i tankarna. Sen ska man ju ha det där som man alltid verkar ha ont om, tid...
Men, efter lite omprioriteringar ska jag nog kunna klämma in nåt projekt här och var. Det har faktiskt blivit en och en halv omlott-body, men det är då billigare att köpa en i affären så det blir kanske inte så många fler sådana!

Nej, nu har jag tänkt börja virka. Har aldrig gjort det, lyckades undvika det i syslöjden men har nu hittat en virkad matta jag blev riktigt sugen på att göra! Så ska försöka ta mig till en butik och köpa virknål om inte mor har en till övers, och nåt lämpligt garn. Alternativt blir det en extra stor virknål och trasor från gamla kläder som ligger och skräpar.

Min favoritsida när det kommer till att lära sig sticka är garnstudio.com, tror det definitivt kan bli favoritsidan för att lära mig virka också!



Well, yes! Wishing for more time to be even more crafty though... I'm not able to make more people at the moment but there are alot of other tings to craft.
There's nothing wrong with the inspiration, I am "pinspired" and want to crochet a small rug. Have never crochet a thing so I need to take the time to learn how to. But I have my favorite website for this: garnstudio.com
Reaching my fist in the air and flying off to new crafty projects!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar