söndag 29 april 2012

God mikrokola

Vet inte vart jag hittat receptet eller om jag har mixtrat fram det själv men många olika varianter har jag provat och denna mikrokola är, i alla fall i min smak, den bästa som görs i mikro i alla fall.

Den är snabb och enkel! Det blir inte så mycket men det är bara bra för man kan inte hålla sig så man äter upp allt ändå.

Recept:
2 msk vetemjöl
1 tsk kakao
4 msk socker
1/2 tsk vaniljsocker
2 msk sirap
2 msk smör/margarin

Lägg först ut ett halvt bakplåtspapper på en bricka, tallrik eller liknande.
Blanda de torra ingredienserna i en mikrosäker liten bunke. Ha sen i sirap och smör och rör runt.
Mikra på högsta effekt i 1min. Rör runt, mikra igen på högsta effekt i 1 min. Rör runt.
Vill man ha en riktigt hård kola mikrar man igen.
Häll ut kolan på bakplåtspappret och låt stelna en stund, gärna i kylskåp.
Är den hård knäcker du av bitar annars skär du.
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar