tisdag 3 april 2012

Planer utan tid

Så där ja! Nu verkar det rulla på igen. Någorlunda i alla fall.
Sängen som jag fick i 18-årspresent av Andreas har precis flyttat hemifrån till en blocketköpare och Davids blivande rum är nu redo för en make-over. Väggarna ska målas/tapetseras, spjälsängen monteras, dagbädd inhandlas, gardiner sys osv osv.

Men som det ser ut nu så får nån annan göra det. David och jag sitter/ligger mest och myser tillsammans. Han har nog fått sin mammas gener och vill inte riktigt gå upp i vikt. Så nu är det äta äta äta som gäller. Än så länge är det riktigt mysigt! Tycker bara lite synd om honom när vi måste väcka honom när han sover som bäst.

Andreas däremot får springa passopp och göra allt annat här hemma. Fixa frukost, lunch, kvällsmat, tvätta, städa,hämta nytt vatten, diska flaskan osv... Vara husman helt enkelt. Sen är han så snäll däremellan och byter nästan varenda blöja. Jag är bortskämd!

Nu ska jag lägga mig för att sova i 20 min sen ska lillen väckas för kvällsmat.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar