torsdag 31 maj 2012

Det nalkas festiviteter

Gick på lagerhaus för ett par månader sedan och såg servetter, muggar, tallrikar, paketsnöre, lådor, silkespapper mm... Allt i samma mönster. Hehe, roligt!
Så för ett par veckor sedan drog jag med mig David och shoppade. Allt i matchande mönster. Och det smidigaste av allt när man har kalas med mer än 12 pers är ju alla dessa engångsartiklar! Perfekt. Fram med sopsäcken när det roliga är över och hiva allt. Så skönt att slippa all disk!

Hela veckan har det förberetts för detta kalas. Man kan ju tro att det blir ett riktigt hejbaluns! Men så värstans farligt kommer det inte bli. Inte alls. Det är ju bara så att när Andreas jobbar lite mer än de flesta man känner och man har en liten unge som vill vara med precis hela tiden gäller det att börja i tid om man ska hinna med nåt.
Sen får jag ju skylla mig själv när jag ska plocka ordning i ett rum och det slutar med att jag har gått igenom varenda liten pryl. En säck till återbruket och en till second hand. Från ett rum... Ja, ni förstår att det tar tid.

Idag ska det hackas turkisk peppar och daim så man sparar i alla fall lite tid när bakverkstan sätter igång imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar