torsdag 17 maj 2012

reklampåverkad

Ja det kan man lugnt påstå! Lite så jag skäms men nu går jag ut med det officiellt... Man ska inte skämmas för sina svagheter.

Rumpan trillade nog ner en decimeter under graviditeten... Man har ju skrattat och lite hånat reklamen om skorna som ska hjälpa till att träna rumpan. Men kära vänner.. jag har fallit för frestelsen. Jag har dock en liten förklaring till mitt beteende.



Då vi inte har VLT (den lokala tidningen) tjuvkikade jag i gårdagens blad hemma hos mina föräldrar. En halvsidesannons skrek om sko-rea på team sportia. Eftersom skobehovet här hemma är ganska stort så tog vi tillfället i akt och for dit. Ute efter ett par vettiga sneakers gick jag förbi reebok easytone i fem olika varianter. På mina fötter satt mina gamla slitna och trasiga joggingskor. Ja det låter ju som att jag har joggat sönder dem... men nej tyvärr. Jag har tråkigt nog bara gått sönder dem.
Vi (jag och Andreas) sa lite ironiskt att jag skulle köpa ett par eftersom jag numera är ute och promenerar en hel del och pga min fallna rumpa.
Men jag provade sko efter sko och inte var det nån som var tillräckligt skön eller snygg för den delen. Så det slutade med att jag faktiskt provade ett par av dessa "rumplyftardojjor". Oj. De var sköna. Riktigt sköna. De kostade ju egentligen hela 1200 kr så de borde ju vara sköna. Men eftersom de var så nedsatta i priset och så otroligt sköna så föll jag. För frestelsen alltså.
Det fick bli dem. Så nu ska rumpan upp minst en decimeter och jag ska promenera ner på stan med mina nya för att köpa ett par billiga sneakers nånstans.

Reklampåverkad x2...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar