torsdag 7 juni 2012

Morgonutsikt

Mmm... Det är varmt, vindstilla och alla möjliga fåglar sjunger för mig. Svalorna doppar sig i hamnen bara ett par metet framför mina fötter.
Pappa står några meter till höger på samma brygga och matar fiskarna med tandkrämsspott.
David sover i vagnen inne i den svala sjöboden, precis bakom ryggen på mig.

Igår åkte vi hit. Till sjöboden som min farfar byggt. 8 grader och dimma ute. 12 grader inne. Men kaminen värmde snart upp oss.

Här får man springa en liten bit upp i skogen till dasset för att uträtta sina behov. Då är man glad att man inte är en nattkissare.

På den här bryggan kan man sitta hela dagen. Det är oftast vindstilla och solen steker ända fram emot kvällen. Finns dock risk för att det kan bli för varmt... Jobbigt.

Om någon skulle undra vad som hände efter mitt förra inlägg så ja, jag somnade och när jag vaknade ett par timmar senare var klockan 7. Dags att kliva upp enligt min far. Kaminen och solen hade då hunnit värma upp övervåningen igen.
Det var ljuvligt att vakna till klarblå himmel, stilla vatten och strålande sol efter att ha somnat till ett dimmigt, kallt Våtnäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar