tisdag 12 juni 2012

Oh no...

Andreas åkte till jobbet vid 12:40 idag. Då tänkte jag att jag skulle amma David, lägga honom i vagnen, gå till Lidl och köpa mig nåt att laga lunch på då skåpen innehåller 7 sorters strössel, gamla ostbågar, te och annat icke-lunch-igt.
Hinner lägga den inte så nöjda, övertrötta, pojken i vagnen och börjar fylla min vattenflaska. Något händer och jag får dunderont i ryggen. David gallskriker och jag har lust med samma sak. Bara att lyfta upp honom, ta sig upp för trappan, amma lillen till sömns (för en gångs skull funkar det när man vill att det ska funka), lyckas lägga ner honom bredvid mig i soffan och försöker slappna av.
Just det, lunch var det... Hittar en gammal matlåda i frysen efter att jag tagit mig ner för trappen igen. Ingen aning om när den lagades, känner inte igen den, men men, pinar i mig den. Matlådor är inte kul. Hinner nästan äta upp allt innan David vaknar. Upp för trappen... igen. Sen dess har jag bosatt mig i soffan och sitter här än. Nu är i alla fall Andreas hemma och får vara barn-hantlangare. Oj, det lät illa. Hoppas ni förstår vad jag menar.

God afton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar