torsdag 2 augusti 2012

Bröllopspyssel

Ah, så fint det var!
Tyckte det var tråkigt att sitta allra längst bak på min bäste väns vigsel. Tills dörrarna öppnades och in klev brudparet! Jag hade ju första bästa looken på paret! Så är man inte familj och får sitta längst fram så sitt allra längst bak :) fick se deras halvnervösa fejs först av alla.
David skötte sig galant men blev skrämd när kyss-jublet kom så jag gick och ställde mig bakom bänken, dansade med David och då såg jag ju över allas huvuden också. Perfekt. Hurra för småbarn!

Som dekorationsansvarig sydde jag 121 svarta flugor. En till varje gäst och några extra. De fick sitta runt bröllopshäftet som också fungerade som bordsplacering. Perfekt då man slapp ännu en attiralj på borden. Risken med bröllopsfester är att det ska få plats så mycket vid varje plats. Förutom tallrikar, bestick och glas vill man kanske ha häfte, bordsplacering, nån liten gåva till varje gäst och servetter. Sen vill man ju kanske ha blommor också. Det brukar bli tajt och rörigt.
Så mitt tips är att kombinera funktionerna!

På detta bröllop fick servetterna agera bestick-ficka. Ännu ett moment mindre.

Dum som jag var tog jag inga bilder på hur det såg ut innan gästerna hade festat loss....
Men en bild på mitt häfte/fluga/bordsplacering får ni ta del av :)

Måste ju tacka frupysslig (som borde blogga mer!!!) för all hjälp! Och inte minst Davids mormor som så hjälpsamt ställde upp som barnvakt.

Nu är brudparet i me-hi-ko och njuter av livet! Grattis Maria & Daniel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar