måndag 17 januari 2011

Första måndagen som husägare:)

Sitter i sängen i min lite för varma, alldeles för tråkiga, lägenhet med en kopp te och några uppvärmda hembakade mackor och med ett dåligt samvete...
Denna stackars så kallade blogg har fått alldeles för lite uppmärksamhet av mig.

Kort uppdatering om läget:

I fredags fick vi nycklarna och när Andreas kom hem från Stockholm åkte vi dit för en rundtur. Det är ju lite konstigt att man köper ett hus efter att man bara gått runt i det i tio minuter på en visning.
Nu fick vi se det, naket och sårbart. Men vi är nog rätt nöjda!

I lördags åkte första fullpackade bilen till huset med grejer. Det blev några gånger till efter det. Söndagen såg lika dan ut förutom att Andreas målartvättade ett tak i vårt förmodligen blivande sovrum.

Idag däremot, kära vänner, gjordes allt på nån timme som jag skulle göra under hela denna vecka.
Sovrumsgolvet täcktes med en presenning, den fula vågiga listen i köket togs ned, ett par kartonger packades ur och räcket vid trappen togs ned.
Och nej, jag gjorde inte allt detta själv utan fick hjälp av mina föräldrar som gjorde det mesta medan jag spenderade timmen med att peka och prata. Ja, det är jag bra på.

Man kan ju undra om jag hittills har gjort något vettigt i det här huset och det har jag. Alldeles själv har jag tagit ned en duschdraperistång med duschdraperi på... Just det;)

Bildbevis på eftermiddagens bravader:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar