torsdag 25 november 2010

Vårt blivande sovrum...?

Det här rummet kommer (till en början i alla fall..) bli vårt sovrum.
Varför? Jo, det är det enda rum som har garderober... Det ska väl köpas in fler så småningom men inte än på ett tag. Ser sjukt litet ut på bilden. Och det kanske det är också...


Återigen... tänk bort alla möbler.

Det är det första rum som kommer renoveras lite innan vi flyttar in...
Så... hur vill vi ha det är frågan?
Eller... hur har vi tid och råd att göra om det är kanske den riktiga frågan!


Oups... såg precis i beskrivningen att golvet är en parkettmönstrad platsmatta... WHAT? ugly!
Haha, det har vi inte märkt tidigare. Vi tänkte att: vad bra med vettiga golv nästan överallt. Vilket skämt. jaja. Bara att bita ihop och hoppas att man kanske kan fixa det nångång. Men vi fortsätter låtsas som att det är laminat eller nåt.
Hmm.. hur ska jag berätta det här för kära Andreas... Suck, att vi inte märkte det på visningen eller nån av de sjuhundratrettio gångerna vi läst igenom papprena.
Klantisch!

jaja. Går vidare och drömmer om hur det ska se ut.

En säng ska i alla fall stå där. På varsin sida om sängen ligger en fårskinnsfäll redo att värma våra nyvakna fötter.

Min dröm är ju att ha två kristallkronor som hänger ner vid sidorna om sängen. Har sett det någonstans och fell in love! Ska se om jag hittar en bild nångång.. Det kommer förmodligen aldrig hända hemma hos oss men man får ju alltid drömma.

Väggarna då? ja du. Här är några av de tapeter jag gillar men de är ju lite dyrare än en burk med vit färg... Så hur det egentligen blir får väl visas i februari..



Nr 1.
Från Boråstapeter, tapet nr 19314
Tror inte Andreas gillar denna men det gör jag iaf... lite. men det kommer ändå inte bli den i vilket fall.

Nr 2.
Marivault från Osborne & Little

Nr 3.
Dovedale från Cole & son

Nr 4.
Copacabana från Sanderson
Den här finns även i vitt som kanske skulle vara mer aktuellt. Men denna skulle passa i gästrummet i och för sig...

Nr 5.
Medevi från Zoffany
Den här tycker jag är riktigt mysig, den finns också i andra färger. Min favorit!

Nr 6.
Aurelia från Arthouse
Syns inte så bra på denna bild men tapeten har ett snyggt, lite annorlunda mönster.


Ja, det var ett axplock från de tapeter jag ger tummen upp.

Får se hur sovrummet blir tillslut då. Dessa tapeter skiftar ju lite i pris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar