tisdag 30 november 2010

Adventstid kom till mitt ensamma hus:)

Jahapp.. Det har varit första advent och lite julpynt har det allt kommit fram! Med betning på lite...
En ljusstake i ett fönster, en julstjärna i ett annat (ett riktigt kap by the way! Tips: köp julpynt efter jul)
Men där slutar det...! Jaja, det kommer väl mer senare.

Årets hemmagjorda adventsljusstake gick till svärmor. Förra året till min egen mor och nästa år får vi se vem som får den. Kanske jag! hehe.

I alla fall så inhandlades ett betongfat, grön mossa (går att plockas i skogen om man nu är smartare än jag och tänker på det innan massa snö kommer), fyra metallhjärtan med siffrorna 1-4, allt från platagen. Fyra vita ljus och nålar fanns redan hemma:)

Satte fast först fast hjärtana på ljusen med hjälp av avkapade nålar med en sjukt äkta diamant på änden. Sen sattes hjärtana fast på betongfatet med häftkuddar. Sen la jag dit passade bitar av grönmossa.

Resultaten som verkade vara uppskattat ser ni här:




Så var det med julpysslet hittils för i år. Förhoppningsvis blir det mer men det ska ju hinnas packas också:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar