fredag 6 januari 2012

För en gångs skull räcker tiden, och blir över..!

Har redan varit sjukskriven i över en månad, ska vara hemma och slöa i förmodligen minst två månader till... Inte göra nåt minsta lilla ansträngande, doctors orders, sen kommer förhoppningsvis en snäll unge som man ska vara hemma och ta hand om ett bra tag...

Och jag är redan uttråkad... Fick frågan om jag ville prova på Mary Kay och min första tanke var nej, jag har redan provat på hemmaförsäljning... Jag ska snart ha en bebis att ta hand om och vem vet om jag får nån stund över till annat...
Men jag började läsa på om företaget och eftersom jag är sån som fastnar i det jag håller på med så har jag läst på i mängder. Både fakta om företaget, positiva åsikter, negativa åsikter, personer som jobbar med produkterna, personer som använder produkterna osv... (Ja, jag har rätt mycket tid just nu...)

Började fundera varför inte fler företag arbetar på liknande sätt. Jag menar inte hemförsäljning utan hur deras filosofier, eller vad man nu ska kalla det, är.
De flesta företag finns ju till och startas för att någon helt enkelt vill tjäna pengar. Vilket inte är så konstigt. Det är få som inte vill tjäna pengar. Jag skulle förmodligen göra likadant om jag hade en riktigt bra företagsidé.
Och i grund och botten startades väl Mary Kay med en önskan om att tjäna pengar också. Men kvinnan som startade Mary Kay var visst inte lika girig som jag och många andra med mig.

Nej, när jag läser om företaget och frågar personer som gillar deras produkter eller jobbar med produkterna så blir jag faktiskt lite imponerad. Varför gör inte fler företag på samma sätt? De har lyckats göra det så fördelaktigt för både de som jobbar med företaget och de som köper deras produkter som möjligt. Och de pengar som lyckas bli över trots detta ger de till välgörenhet.

Nåväl. Ska inte skriva massor om det nu även om jag skulle kunna. Det hela slutade med att jag beställde hem ett starterkit. Oups. Aja, prova det ska jag göra. Det är ju bara att lägga ner om man vill!
Men jag måste säga att det kändes lite som julafton att få hem en låda med massa lyxiga grejer som jag får gotta mig i hur mycket jag vill:)
Och självklart, är du intresserad så är det ju bara att höra av dig! Se, jag har redan börjat;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar