torsdag 5 januari 2012

Ta mig i kragen

Kom hem. Skyndade in på toan för att tömma det lilla i blåsan som störde tillräckligt för att det skulle bli jobbigt.
Jeansen drogs av och ett par nytvättade mysbyxor åkte på innan jag frusen kröp ner i soffan för att slappa med den mjuka mjuka filten.

Har nu fått upp värmen, tittar på skidskytte som inte ser lika mysigt ut... Det snöar och blåser och snoret rinner ner längst sportfånarnas överläppar... Ush. Men jag har det bra:)

Har inte möjlighet att vara lika fysiskt aktiv som herr Ferry men aktiv kan man ju vara utan att det är fysiskt ansträngande. Och nog är det dags att ta sig i kragen och göra något i alla fall.
Har mina tankar på vad jag ska lägga min energi på och vad jag inte ska lägga min energi på men jag måste nog skriva ner lite tankar, sålla, prioritera och planera. Men det är inte alltid det enklaste. Inte när det handlar om beslut som påverkar sin framtid...
Det enda jag har klart för mig är att jag måste göra något...

Får se om jag avslöjar nåt här om vad jag bestämmer mig för att lägga min tid på.


Blev lite av ett dagboksinlägg men skyll dig själv om du läser. Jag kan ju skriva vad som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar