torsdag 31 mars 2011

Virkat hit och virkat dit! (Doilies here, and doilies there...!)

Ja, jag har visst fastnat lite på det här med virkat.
I skrivande stund leder jag i tre pågående auktioner på tradera med bara virkade dukar. Måste ju ha ett gäng för att kunna göra min lampa:)
Nån sa åt mig att göra dem själv men det har jag inte hunnit lära mig. Dessutom kostar inte virkade dukar så mycket idag, så de är definitivt värda att köpas.

Men om man är sugen på att lära sig virka. Vilket jag förmodligen kommer bli en dag så är garnstudio en mycket bra sida. Där lärde jag mig sticka och de har både virkskola och mängder av mönster i alla dess svårighetsgrader!

Här är en virkblogg: Crochetra



I guess I'm hooked on doiles. Haven't learned how to crochet yet but I'm guessing I would want to some day. Garnstudio is a great site full of patterns and crochet-lessons!
And... you can choose to look at the site in british-english,or american-english;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar