fredag 9 december 2011

Lucka 9, ljus i kaffekopp

En till cellofan-passande gåva att ge bort när man kommer hem till någon! Eller ha kvar själv om man vill det:)

Detta pyssel kan man ju göra på en mängd olika sätt men hittade en mycket gullig variant som jag gillar.
Nämligen ljus i en gammal kaffekopp.


Du kan läsa här på martha stewards hemsida hur man gör.
Annars finns en svensk variant här men du kan strunta i "knögglorna" och mjölkpaketen!

Kaffe/te-koppar går att köpa på tex myrorna eller en loppis. Andra tillbehör finns på panduro eller på skapamer.se

Funderar själv på att göra geléljus istället. Tycker det verkar enklare. Jag har ju tyvärr inga ljusstumpar här hemma att använda mig av. Även om jag tycker vitt stearin är finast!

Jag hoppas ni säger till när ni gör nåt av nåt ni blivit inspirerade av här:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar