torsdag 1 december 2011

Lucka 1, bokmärke

Ska inte lova något mer än att jag kan lova att jag ska försöka ge er en liten julkalender här på bloggen!
Tänker att jag lägger upp ett tips på pyssel eller bak eller liknande till julen varje dag.

I dagens lucka hittar vi ett superenkelt pyssel att göra och ge som julklapp till någon som gillar att läsa.

Hittade detta via den spansk/engelska bloggen DulceSobreMesa.

Du behöver:
- Filt eller tjockare pappersark
- Nål & tråd eller symaskin.

Klipp ut två lika stora hjärtan i tyget/pappret. Hörnet måste ha 90 graders vinkel.
Sy raksöm i hörnet som på bilen.

Klart.

Så enkelt var det!
Vill du inte göra själv kan du ju alltid beställa från mig om du vill;-)


Har du nåt som du tycker skulle passa i denna julkalender så tipsa mig gärna!

2 kommentarer:

  1. Denna gillar jag:
    http://www.lektion.se/lektioner/ladda_ner.php?id=11586
    Kan göras liten och stor och i olika färger :-)
    /Jenny Hultin

    SvaraRadera